Nystart

Jag ska lära mig att ta hand om min ekonomi, så jag ska sortera ut så mycket som möjligt som kostar pengar. 

Så, istället för att betala för bloggen så återupptar jag en av mina gamla bloggar som är gratis. 

Jag måste lära mig att designa bloggen bara då jag aldrig kom överens med blogg.se men jag ska ge den ett försök. 

Ekonomi, jag gör tydligen bara fel, en känsla jag hatar. Men det har fått mig att tänka på att jag ska spara pengar så jag kan unna mig något en tid. 

Inte dra på mig privata skulder, inte köpa onödiga saker. Det kommer bli svårt, men jag ska ge det ett försök i alla fall. 

Ska byta bort abonnemanget jag har till ett kontantkort. Tar pengarna på kortet slut så gör det. 
Sen när jag betalat räkningar och betalat skulder så ska jag ta ut alla pengar och sen dela pengarna i 4 och lägga i 4 kuvert. 

Sen de pengarna som ligger i kuvert 1, när de är slut så får jag vänta tills veckan efter för att få nya pengar. 
När jag tagit kuvert för vecka 1 så lämnar jag resten till mamma, eller ber Håkan och Anneli att gömma dom. 

Skulle jag ha pengar kvar när första veckan är slut så lägger jag dom i en burk och gör något kul för de pengarna. 

Ska ta nya tag när det gäller att sluta röka, denna gång gick inte bra, så nya tag gäller. Ska dock inte berätta när jag slutar för då kommer jag bara känna mig stressad. 

Nå väl - nu ska jag gå ut en sväng, i morgon ska jag till Södertälje och fixa nytt id-kort eftersom jag har bytt efternamn. 
Sen ska jag ta mina mediciner 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sadnessgirl.blogg.se

En blogg som handlar om min kamp mot ett friskare liv. Vissa inlägg kan vara triggande och då sätter jag lösenord på dom. Vill du ha lösenordet så maila mig på [email protected] Jag kan inte lova att du får det dock, men skriv lite vem du är.

RSS 2.0